אורוגוואי המדהימה !

כשהתחלתי לתכנן את הטיול שלי לפני חצי שנה, לא עלה בדעתי לכלול את אורוגוואי בתוכו מפני שהזמן המתוכנן לטיול שלי היה קצר יחסית, שלושה חודשים. אורוגוואי קרצה לי כבר מהרגע הראשון שקצת שמעתי עליה. בין אם בשיחות עם אנשים או בכתבה קצרה שקראתי. ידעתי שיש שם עיירה שאין בה חשמל והמון חופים יפים והחלטתי לתת לה צ'אנס, בין שבוע לשבוע וחצי מהטיול שלי.

את אורוגוואי חוויתי לראשונה בפונטה דל אסטה, בחרתי לדלג על מונטיוידאו לבינתיים. הגעתי לפונטה דל אסטה אחרי חודש וחצי רווים בטרקים, נופים, קור, גשם והרבה טבע. החופים השלווים שבה והאנשים השמחים הגיעו לי בדיוק בזמן, כמו חופשה של מהלך הטיול. פונטה עצמה ידועה במגוון המבקרים העשיר שלה (תרתי משמע) שמגיעים מכל העולם כדי לנפוש בסטייל. כמובן שגם פסל היד המפורסם נמצא שם יחד עם מסעדות, ברים וגלידריות לרוב. לאיזור לה באררה הגענו רק בערב, בגלל מזג אוויר שלא אפשר לנו לבקר בחוף ה"ביקיני" המפורסם. אבל גם בערב יחסית קריר, לה באררה הראיתה לנו כמה היא צבעונית ומגוונת. פונטה דל אסטה הייתה ללא ספק נקודת פתיחה טובה לטיול שלנו באורוגוואי, עיר שהיא עירונית במהותה אך גם הכינה אותנו לחופים היפים שעוד נראה בהמשך.

בפונטה-דל-אסטה

הלילה-פונטה-דל-אסטה

אחרי שלושה ימים בפונטה דל אסטה קיפצנו לעיירת גולשים שנקראת לה פלומה. ללה פלומה הגענו במקרה, בסך הכל רצינו עוד עיירה שכיף להעביר בה את סוף השבוע ויש בה כמובן גם חוף. מהרגע שהגעתי לאליה נדהמתי להכיר אנשים שלוווים ונעימים והעיירה עצמה הקסימה אותי בגיוון הקיים בה עם נוף ים משגע שתוחם אותה בין שני צדדיה. בעיירה החלטנו לשכור אופניים ולנסוע לחופים המרוחקים יותר של לה פלומה, שם השכרנו גלשן והתחלנו לתפוס גלים.

מי האוקיינוס אומנם קרים יותר אבל אין ספק שהאדרנלין שמגיע יחד עם הזרימה העוצמתית של הגלים מכפה על זה. לא רחוק מלה פלומה נמצאת העיירה "לה פדררה" שאליה לא הגענו. אך אם יש לכם זמן ורצון לשלב עוד עיירת חוף נעימה אין ספק ששווה לעבור גם שם!

להגיע לחוף לה פאלומה

ברחובות-לה-פאלומה

לילה לה פאלומה

מהמגדלור של לה פאלומה

אחרי לה פלומה המשכנו לקאבו פולוניו, העיירה שנמצאת בלב גן לאומי שמור ובה אין כמעט חשמל ומים זורמים. קאבו פולוניו בשבילי הייתה חוויה יוצאת דופן, הזדמנות של פעם בחיים לחוות את אורך החיים של פעם. במהלך היום בעיקר נהנים מאווירת הטרנקילו, מהדוכנים הפזורים ברחוב הראשי ומכלבי הים שנמצאים בהמוניהם באיזור המגדלור. במהלך הלילה, עם רדת החשיכה כולם מצטיידים בנרות ופנסים מפני שהחשיכה היא מוחלטת, מה שגם מאפשר לראות את השמים הליליים בצורה הרבה יותר ברורה ואף יוצאת דופן. לפני שמגיעים לאורוגוואי ולקאבו פולוניו בפרט כדאי לבדוק מזג אוויר מפני שמזג אוויר גשום מידי עלול לפגוע בחווית החופים.

קאבו פולוניו בלילה

2-קאבו פולוניו

6-קאבו-פולוניו

פולוניו

אחרי קאבו פולוניו נסענו לפונטה דל דיאבלו, גם כן עיירת חוף שקטה ונעימה הנמצאת בהמשך קו החוף לכיוון ברזיל. העיירה קטנה מאוד ובה חוף נעים שקרוב מאוד גם לרחוב המרכזי שבעיר בו נמצאות שלל חנויות, ברים ומסעדות. פונטה דל דיאבלו היא ללא ספק עיירה נעימה שקל להתמצא ולהסתובב בה לכמה ימים של רוגע. ולבסוף, הגענו למונטווידאו! עיר הבירה של אורוגוואי. בניגוד לעיירות השקטות בהן היינו עד כה באורוגוואי, מונטיוידאו היא עיר גדולה לכל דבר והייתה בשבילי שינוי מרענן אחרי ריבוי בעיירות חוף שקטות. במשך יום שלם הסתובבנו בחלק של העיר העתיקה שהוא מאוד נגיש ויש הרבה מה לראות שם! החל ממבנים עתיקים וכלה במזרקות, מוזיאונים וכמובן שוק הנמל המפורסם. השוק הוא פשוט מתחם ענק של הרבה מסעדות בשרים פתוחות ומפתות. יש בעיר המון מרכזי מידע לתיירים, אז בהגעה לעיר פשוט ניגשנו לאחד מהם וקיבלנו מפה עם כל הנקודות החשובות שניתן לראות. למי שאוהב היסטוריה ומוזיאונים המקום יתאים מאוד מפני שיש לא מעט מוזיאונים שהכניסה אליהם היא בחינם. בעיר מונטיוודאו יש את הטיילת הארוכה בעולם, 22 ק"מ לאורך החוף בה נעים להסתובב.

תיאטרון סוליס מונטווידיאו

כיכר-Zabala

העיר העתיקה מונטווידיאו

שוק הנמל מונטווידיאו

מבחינתי אורוגוואי היא נקודת ציון מיוחדת אליה הגעתי בטיול והייתה הגיוון המדיוק שחיפשתי בו. אם יש לכם שבוע או שבוע וחצי שאתם יכולים להשקיע באורוגוואי אתם לא תתחרטו! החופים יהפנטו אתכם, האנשים יקסימו אתכם והשלווה תסחוף אתכם.