נגיעה קטנה על מוסיקה, קצב ה-קנדומבה Candombe ושילוביו כיום

המוסיקה תופסת חלק לא מבוטל בתרבותה המגוונת של אורוגוואי הקטנה.

מעבר לבשר הטעים, אורוגוואי אחראית על ייצוא של לא מעט פניני מוזיקה ממדרגה ראשונה המוכרים והנשמעים בכל העולם.

מה שמזוהה הכי הרבה כמוזיקה פופולארית הוא מקצב ה-קנדומבה Candombe, שמקורותיו הם במהלך המאה ה-19 עם הגעתם של העבדים אפריקנים לנמל מונטווידאו, הם מביאים עמם את המוסיקה והריקודים שלהם, ומאז קצב זה משמש כבסיס לשירים רבים המתנגנים ברחבי המדינה במיוחד בקרנבל הנערך שם במהלך חודש פברואר של כל שנה ברחבי השכונות של הבירה מונטווידאו.

כאמור במהלך המאה ה-19 וה-20 ה-Candombe קובע את מעמדו הסופי בשכונות Barrio Sur ו Palermo והופך לסמלם הרשמי של התושבים השחורים של שכונות אלה.

הקצבים ומאפייני התרבות האפריקניים התערבב עמוקות עם הנוף השכונתי , וניתן לקבוע שהם חלק בלתי נפרד מהתרבות המקומית.

יחד עם זאת, חוקרים רבים טוענים ומסכימים שה-Candombe הוא הוא תוצאה של פיתוח ה-Milonga שמקצב זה הוא בעצם תחילתו של הטנגו.

ניתן לקבל תמונה מריקודי ה-Candombe בקישור הנ"ל :

ההגירה ההמונית של אורוגוואי בזמנים של דיקטטורה, יצרה תערובות ושילובים מוזיקליים מעניינים מוזיקאים כמו ראובן רדה ואדוארדו מטאו החלו לשלב את ה-Candombe עם מקצבים אחרים כמו בוסה-נובה והרוק, מה שמכונה בפי רבים "Candombe Beat" ובעצם פתחו שער לזמרים אחרים כמו הוגו ואוסבלדו פאטורוסו שהעזו ולקחו את ה-Candombe מדרגה אחת למעלה עד לכדי רמת של מוסיקת ג'אז.

שילובה של מוסיקה מעורבת

רוק, קנדומבה, טנגו ובלוז, כל הסגנונות האלה מיוצגים על ידי מוזיקאים מקומיים שבאופן מפתיע הניסיונות שלהם הופכות לקצב מדהים , המושרש במדינה זו. וזאת לאחר חיפוש הזהות האמיתית, כשלוקחים בחשבון את השפעותיה של המוזיקה המאפיינת את שכנותיה של אורוגוואי, ברזיל וארגנטינה.

קיימים מוזיקאים רבים, ומאוד קשה לבחור אך כדי להמחיש לכם את כל מה שנאמר על המוזיקה האורוגוואית , נדמה שאין יותר טוב מלסיים פרק הזה , ללא תופים הפעם, הגדולות –פעם ביחד ופעם כל אחת לחוד-רוזנה טאדיי, אל-יו פנה וסמנטה נווארו בקטע "Mandolin" שיר מעת הנסיך-גוסטאבו פנה (האבא של אל-יו פנה).